سرویس کاران

  • ۰
  • ۰

در این مقاله از سری مقالات تعمیر یخچال وب سایت سرویسکاران می خواهیم درباره دلایل خراب شدن یخساز یخچال فریزر با شما همراهان همیشگی سرویسکاران صحبت کنیم. همانطور که می دانید با وارد شدن نسل یخچال فریزرهای یخساز به بازار بسیاری از خانواده ها این نسل از یخچال را جایگزین یخچال های قبلی خود کردند . البته هر وسیله ای علاوه بر مزایایی که دارد یکسری مشکلات هم دارد برای مثال شاید بارها برای شما اتفاق افتاده باشد که یخساز یخچالتان به درستی کار نکند، در این مواقع ممکن است مشکلات جزئی در شیر ورودی آب، خط آب، فیلتر، یخ زدن آب در خط تغزیه و ... ایجاد شده باشد که در این صورت شما نیازی به تماس با تعمیر کار ندارید و می توانید خودتان شخصا این مشکلات را برطرف کنید. با ما همراه باشید تا راه حل تعمیر مشکلات ذکر شده را به شما همراهان همیشگی سرویس کاران عرض کنیم.

شیر آب ورودی خراب شده باشد

همانطور که می دانید هر یخچال یک شیر آب ورودی دارد که معمولا در پشت یخچال تعبیه می شود. شما در ابتدا باید چک کنید که این شیر مسدود یا شکسته نشده باشد. در صورتی که شیر مسدود شده بود نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید و اگر شیر شکسته بود یا به هر دلیلی خراب شده بود نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

آب در خط تغزیه یخ بزند

ممکن است آب در خط تغزیه یخ زده باشد، برای حل این مشکل شما در ابتدا باید دو شاخه یخچال را از پریز برق خارج کنید، سپس شیر آب یخچال را که معمولا در قسمت عقب یخچال می باشد را پیدا کرده و آن را ببندید. اگر مقاله قبلی ما که در رابطه با نحوه ایجاد برفک یخچال و راههای برطرف نمودن آن بود را خوانده باشید می دانید که گفتیم برای آب کردن برفک شما 2 راه دارید یا می توانید از یک وسیله گرمایشی مانند سشوار استفاده کنید یا اینکه یخچال را برای چند ساعت از برق بکشید تا برفک ها خود به خود ذوب شوند. در حالتی که آب در خط تغذیه یخ می زند هم شما می توانید از همان 2 راهکار استفاده کنید.

حالت مکث فعال شده باشد

اکثر یخچال های یخساز بازوی کنترلی دارند که اگر قفسه یخ پر شد حالت مکث را فعال کنند. گاهی اوقات ممکن است به هر دلیلی بازوی کنترلی جا به جا شده باشد که نتیجه آن مختل شدن عملکرد یخساز و فعال شدن حالت مکث قبل از پر شدن قفسه یخ می باشد. در این زمان چک کنید که حالت مکث فعال نشده باشد.

 یخساز یخ نمی سازد

اگر یخساز شما یخ نمی سازد یا سایز یخ های تولید شده مثل قبل نیست ممکن است ناشی از این باشد که خط آب ورودی شما تازه شروع به یخ زدن کرده باشد.

اگر مشکل یخساز شما یکی از دلایلی که در بالا ذکر کردیم بود شما می توانید خودتان مشکل یخچالتان را تعمیر کنید. اما اگر مشکل یخساز شما موارد بالا نبود شما می توانید از یک تعمیر کار یخچال کمک بگیرید. مجموعه سرویسکاران با داشتن کادری حرفه ای و مجرب در زمینه تعمیر و سرویس یخچال در خدمت شما همراهان گرامی می باشد.

امیدواریم این مقاله مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد. از اینکه با ما همراه بودید از شما سپاسگذاریم. خواندن مقاله چرا یخچال فریزر سرد نمی کند را به شما عزیزان پیشنهاد می کنم.
  • ۹۷/۰۷/۲۳
  • servis karan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی