سرویس کاران

  • ۰
  • ۰

 

چنانچه ماشین لباسشویی چه از نوع جدید چه از نوع قدیمی آن ، به هر دلیلی چرخش ندارد حتما این مقاله را دنبال کنید.این موارد می تواند شامل نچرخیدن هنگام خشک کردن لباس و یا آبکشی آن باشد.

اولین راه کار و قدم اول این است که بصورت کامل ماشین لباسشویی را ریست نمایید.این مورد برای زمانی است که از قسمت کنترل کامپیوتری مطمئن شده ایم.البته این کار می بایست قبل از جابه جایی و یا در آوردن آن انجام شود.البته شایان ذکر است که برای تعمیر ماشین لباسشویی بصورت دستی می بایست حتما دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی را مطالعه و رصد کرد.

چگونگی کنترل ماشین لباسشویی

در بسیاری از موارد کنترل پنل ماشین لباسشویی و یا برد الکتریکی آن کد ها و یا دستورات اشتباهی را به موتور ارسال می کند.

پس بنابراین برای ریست کردن ماشین لباسشویی ابتدا می بایست دو شاخه برق ماشین را از برق بکشید.پس از 5 دقیقه دوباره آن را درون پریز قرار داده و صبر کنید تا سیستم دیجیتال ماشین لباسشویی بالا بیاید.

پس از آن درب ماشین لباسشویی را 15 بار در حد زمانی بین 7 تا 10 ثانیه باز و بسته کنید تا پیام ریست یا باز راه اندازی به تمامی نقاط دیجیتال ماشین لباسشویی ارسال شود.البته این روش را اکثر متخصصان و تعمیر کاران ماشین لباسشویی انجام می دهند و در اکثر ماشین های لباسشویی جواب می دهد.اما اگر این کار جواب نداد حتما ماشین لباسشویی شما در این دسته نمی باشد.پس از تمامی این مراحل سعی کنید ماشین را از لباس یا هرچه محتوای آن است خالی نمایید و چک کنید که آیا ماشین بصورت نرمال به کار خود ادامه می دهد یا خیر.اگر ماشین لباسشویی در حالت نرمال خود کار کرد که به این معناست که مشکل آن با ریست کردن حل شده است و در غیر این صورت باید به دنبال مشکل دیگری که در ماشین لباسشویی شما حاصل گردیده است ، بگردید.

مهم ترین مشکلات نچرخیدن ماشین لباسشویی

1)خرابی تسمه موتور

در ماشین بخشی وجود دارد که به بخش مخزن شستشو متصل می باشد.در صورتی که ماشین لباسشویی در هنگام روشن بودن چرخش ندارد پیشنهاد می شود حتما تسمه موتور را بررسی کنید و از خرابی یا در آمدن آن و یا حتی پارگی و کشیدگی تسمه موتور اطمینان حاصل نمایید و چنانچه از تسمه موتور و سالم بودن آن اطمینان حاصل کردید فولی ماشین را بررسی نمایید.این کار را نیز می توانید انجام دهید که مخزن را با دستانتان بچرخانید تا بفهمید که آیا به راحتی می چرخد یا خیر.

2)هیدرو استات را بررسی نمایید.

هیدرو استات یا سویچ کنترل فشار و سطح آب یکی دیگر از اجزای مهم در ماشین های لباسشویی می باشد.این مورد را می توانید با باز کردن دو پیچ که در قسمت های بالای آن قرار دارد ، بررسی نمایید.وقتی این عمل را انجام دادید ، شیر کنترل سطح آب را مشاهده می نمایید و برای بررسی تیوب پلاستیکی مشکی رنگ دور آن را بررسی نمایید.سعی کنید این تیوب را از جای خودش در آورید و آن را با فشار هوا تمیز کنید و دوباره به صورت درست و صحیح آن را سر جای خودش قرار دهید.

سرویس کاران ارائه کننده خدمات تعمیر ماشین لباسشویی ، در خدمت مشتریان گرامی می باشد.

امید واریم با خواندن این مقاله نیز دانشی به دانش شما افزوده شود و مشکلات ماشین های لباسشوییتان حل شود. خواندن مقاله چرا آب ماشین لباسشویی گرم نمی شود را به شدت پیشنهاد می کنم.

  • ۹۷/۰۷/۲۴
  • servis karan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی